• 09131763931
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • Sat - Thu 8:00 - 16:00

سالن اجتماعات ایریسا

نشست هک و نفوذ ویژه مدیران ICT استان اصفهان

نود و نهمین گردهمایی صبحانه صنف با موضوع امنیت در فضای مجازی (هک و نفوذ) با حضور اعضای سازمان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دبیر سازمان ضمن خیرمقدم به حضار بر لزوم تکمیل اطلاعات در سامانه http://portal.nsresfahan.org/ توسط اعضا اشاره نمودند و باتوجه به اطلاع رسانی های قبلی و بمنظور ساماندهی و مدیریت بهنگام اطلاعات اشخاص حقیقی و حقوقی عضو سازمان   و به روز نمودن اطلاعات و در اختیار گذاشتن رزومه کاری شرکت ها، فروشگاه ها، مشاوران و اشخاص حقیقی به دستگاه های اجرایی و عموم مردم در جهت همکاری، عقد قرارداد و...  این سازمان اقدام به راه اندازی سامانه بانک اطلاعاتی اعضا نموده است و از آنجایی که این امر نیازمند مشارکت و همراهی فعالانه اعضا می باشد تقاضا داریم اعضا نسبت به ثبت دقیق و کامل اطلاعات خود در این سامانه اقدام فرمایند.



در ادامه مجید کلانتری مدرس و کارشناس امنیت سایبری بعنوان سخنران به ارایه مطالب خود در خصوص امنیت در فضای مجازی پرداختند و اظهار داشت: امروز واژه امنيت و حوزۀ امنيت تا حدي گسترش يافته كه درك اين موضوع، يك بحث بسيار تخصصي است كه نياز به آموزش و فرهنگ سازی دارد. هك و نفوذ و امنيت فضاي سايبري در همۀ حوزه ها و زمينه ها، به خصوص در حوزفناوری اطلاعات و ارتباطات قابل تامل و مشاهده است.

 وي با اشاره به گسترش روز افزون حوزه‌ي هك و نفوذ گفت: حوزه‌ هك و نفوذ به قدري گسترده شده است كه روش هاي سواستفاده از اين حوزه در برخي از موارد غير قابل باور است، به عنوان مثال بزرگترين حمله ي سايبري در  حوزه ي Ddos به سايت ها توسط يك سري از وسايل روزمره بوده است.

 ایشان افزود مهم‌ترین عامل ارتقای امنیت در فضای مجازی، خود کاربران هستند، هر کاربری که اطلاعات بیشتری در این زمینه دارد با امنیت سیستم‌های شخصی، حفاظت از اکانت‌ها وایمیل‌های شخصی، استفاده از ابزارها و برنامه‌های امنیتی قطعاً میتواند در فضای مجازی با امنیت بالاتری فعالیت و کار کند.  

 ایشان در خصوص استفاده از فضای مجازی باتوجه به چالش های بسیار زیاد خواستار استفاده از آن بدون درج اطلاعات شخصی و مهم در آن شدند.

در پایان به سوالات حاضرین توسط ایشان پاسخ لازم داده شد